AJANKOHTAISTA, MESSUOSASTOT (14.12.2011)

Helsingin Kirjamessut on vuoden 2011 tärkein kohtaamispaikka kirjailijoille, lukijoille ja koko kustannusalalle.

Otava-konsernin messuosallistumisen teemaksi yli 400 m2 osastolle valittiin: ”Lukeminen on pääasia”. Otava toi messuille noin 70 kirjailijaa, joilla oli yli 200 esiintymistä ympäri messualuetta.


Neljän päivän aikana tapahtumassa vieraili lähes 81 000 kävijää. Otavalle Kirjamessut oli menestys: - Rikoimme edellisvuotiset myyntiennätykset, Otavan ostojohtaja Reetta-Liisa Pikkola sanoo.

 

OTAVAMEDIA on ottanut strategiakseen näkyä siellä missä lukijatkin liikkuvat. Niinpä messuilla käydäänkin ahkerasti. Myyntipäällikkö Päivi Hönö kertoo, että vuoden aikana Otavamedia näkyy yli 40 messuilla.
-Messuosastot ovat aina edustamiensa lehtien näköisiä, sillä myös messuille mennään lehtibrändit edellä. Markkinoinnissa lehtien sisällöt ratkaisevat. Osaston tulee edustaa lehteä, Hönö jatkaa.

 

Messuilmeessä on tekemistä, sillä Otavamedialla on yli 30 erilaista aikakauslehtinimikettä. Mainos Visitor on ollut vuosia Otavamedia kumppani messurakentamisessa ja yhteistyö on ollut sujuvaa. Yhä useammin osastoille järjestetään myös lehden sisältöön sopivaa ohjelmaa. Esimerkiksi Habitare-messuilla Otavamedia oli Kotiliesi-lehden osastolla liikenteessä. Trendikkääksi nousseesta ”kotoilusta” kiinnostuneet ihmiset pääsivät Kotilieden messuosastolle kokeilemaan erilaisia kädentaitoja Suomen Käsityön Ystävät ry:n johdolla. Messunäyttäytymisten ykköstavoite on kuitenkin myydä lehtien tilauksia. Siinä tehtävässä messut ovat edelleen tehokas väylä.

 

– Erikoismessuilla, kuten vaikka puutarhamessuilla, on helppo tavoittaa alasta kiinnostuneet ihmiset. Vuositasolla messuilla myydään koko ajan enemmän tilauksia, Hönö kertoo.

 

Ota yhteyttä!

Osaamista, taitoa ja rohkeita ideoita!

123moviesfree