AJANKOHTAISTA, MESSUOSASTOT (12.1.2015)

Onnistunut messuosasto on pitkän prosessin tulos.

Osa messukävijöistä saattaa ajatella osaston olevan vain rajattu alue messuhallissa, jossa yrityksen edustajat esittelevät palveluitaan ja tuotteitaan perinteisen infotiskin takana hymyillen. Onnistunut osasto voi olla tätä, mutta myös paljon muuta.

Jokainen messuosasto lähtee edustettavan yrityksen tarpeista ja visioista jotka näyttelyrakentaja pyrkii visualisoimaan ja toteuttamaan asiakasta mahdollisimman hyvin palvellen. Aluksi monesti vasta ajatusten muodossa olevat visiot puretaan pöydälle, josta lähtee projektihenkilön kautta etenemään onnistuneeseen osastoon tähtäävä tapahtumaketju.

Projektihenkilömme kontaktoivat asiakasta ja kokoavat toimeksiannon kasaan, joka vuorostaan siirtyy seuraavaan lenkkiin eli suunnittelun pöydälle. Yhdessä projektihenkilöiden kanssa tiiviisti toimivat suunnittelijat visualisoivat sanat paperilta ruudulle 3D-kuvien muotoon toimivaksi ja näyttäväksi kokonaisuudeksi.

Esityskuvat ovat pitkälle hiottuja ja niistä asiakkaan on helppo tarkastella luonnoksia pohjapiirroksen ja perspektiivikuvien avulla. Erittäin mieluusti suunnitelma tullaan myös esittelemään henkilökohtaisesti asiakkaan luokse.

Lähtökohdat suunnittelulle ovat joka kerta erilaiset. Asiakkaalta voi tulla tarkkaankin mietitty visio, joka muokataan sitten toteutettavaan muotoon. Toinen ääripää on osasto johon on mietitty lähinnä tarvittavat toiminnot.

Kuvien hiouduttua lopulliseen muotoonsa mahdollisten muutostoiveiden jälkeen siirtyy työvuoro tuotantoon, jossa osaston materiaalipuolen valmistelu käynnistyy. Somistamosta osasto saa ”vaatteet” ylleen eli kuvamateriaalit ja muut somisteet. Tuotannossa valmistellaan osaston rakennevalinnoista riippuen runko ja kalusteet. Tuotanto koostuu monen osa-alueen ammattilaisista; teknisestä suunnittelusta, puusepistä, maalaajista, somistajista, rakentajista sekä asentajista.

Kuljetuskaluston kyydissä paketissa oleva osasto siirtyy näyttelypaikalle, jossa alkaa palapelin kasaaminen. Osaston valmistuttua viimeistä silausta myöten tsekkaavat projektihenkilöt monesti vielä yhdessä asiakkaan kanssa, että kaikki on niin kuin pitääkin ennen messujen aukeamista.

Messujen jälkeen on myös erittäin tärkeää suorittaa ns. jälkihuoltotoimenpiteitä eli käydä menneet messut läpi asiakkaan kanssa. Palaute auttaa molempia osapuolia seuraavia messuja suunniteltaessa entistäkin parempaan lopputulokseen.

Mainos Visitor on toteuttanut useita onnistuneita osastoja monien vuosien ajan eri toimijoiden kanssa ja haluaakin kiittää taas yhdestä kuluneesta vuodesta joka ikistä asiakasta ja yhteistyökumppaniaan.

Kiitos ja kumarrus.

 

Lue WAU -asiakaslehtemme (Joulukuu 2014) kokonaisuudessaan tästä.

 

Ota yhteyttä!

Osaamista, taitoa ja rohkeita ideoita!